Pullomummo – Sanoituksia
Olen koonnut tälle sivulle Pullomummo -levyn sanoituksia ja sointujakin. Eivät täysin vastaa välttämättä levyn versiota mutta ainakin sinnepäin. Tutustu tarkemmin levyyn tästä: Pullomummo
Pullomummo
G
Pullomummo
C G
missä meet nykyään
G
tai tiedänhän mä
C
siellä missä ennenkin
D
törmäätäänkö vielä jossain
C
se riippuu varmaan siitä
G
että palaanko koskaan öisille kaduille
**
hyvää yötä pullomummo
hyvää yötä ja öisiä matkoja
hyvää yötä pullomummo
ne oli hyviä aikoja
G
Pullomummo
C G
tunnistaisin sun kävelysi
G
matkojen päästä
C
vasemmalle kallellaan
D
me törmättiin siellä tällä
C
mut kiitokset siitä ettet tainnut
G
kertoo kaikkea mun mutsille
Isänpäivä
[Verse 1]
A
Mun on pitkään pitänyt jo kertoo tää
D
ois kiva et tää tarina jäis elämään
E A
Tää on juttu mikä ihan oikeesti mulle tapahtui
A
oon Itekki joutunu miettimään
D
Et sattuks tää tosiaan sittenkään
E A
Mut en ois tätä mitenkään pystyny keksimään
[Verse 2]
A
Yks marraskuun ilta ku aikanaan
D
Tulin leffasta myöhään yhen mimmin kaa
E A
Lähettiin omiin koteihimme nukkumaan
A
Se oli aikaa ku himas vielä asuttiin
D
Ja muutenkin hommii vasta opeteltiin
E A
Toikin juttu ihan huolella lopulta mokattiin
[Verse 3]
A
No enivai takas tähän tarinaan
D
suuntas meikäpoika yödösää oottamaan
E A
siin kaks dösää oli mut ekaan kaikki jonottaa
A
mä marssin suoraan sihee taaempaan
D
kysyn kuskilta pääsenkö matkaamaan
E A
joo joo ineen vaan en oo kännissä ollenkaan
[Verse 4]
A
moni ois feidannu kyydin sen
D
mut tottakai ryntään samantien
E A
tyhjään bussiin taakse istumaan
A
pian ovet kiinni sihahtaa
D
kuski huutaa tuu tänne eteen jubaamaan
E A
no mä meen ja mietin et onks ihan ok kuitenkaan
[Verse 5]
A
lähettiin liikkeelle hitaasti se kuski
D
sano et venataan pieni hetki
E A
et toi eka dösä lähipysäkeiltä ottaa porukkaa
A
ni meille lopult tyhjä dösä jää ja itäväylää
D
päästään suoraan tykittää
E A
voin heittää sut himaan missä päin sä asutkaan??
No meltsis, mä asun meltsis
tietenkin mä asun meltsis, come on
[Verse 6]
A
ja kun itäväylä aukes mä muistan sen
D
se kuski tarjos röökii ja vaik polttanut en
E A
se oli paikka missä sitä oli turha alkaa kieltämään
A
se otti myös huikkaa matistaan
D
kertoessa että vaik vika päivä duunissaan
E A
vittuillakseen pomo pisti yövuoroon ajamaan
[Verse 7]
A
ja aseman baarissa vuoroaan
D
joutu kiukkunen dösäkuski venaamaan
E A
vaik ois halunnu perheensä luokse himaan vaan
A
tää jäi mun mieleen varsin hyvin siks kai
D
koska isänpäivä oli huomen sunnuntai
E A
ja se dösäukko intoutu lapsistaankin juttelemaan
[Verse 8]
A
en millään nyt kaikkee tähän ahdettuu saa
D
ettei tulis mitään sadan kilsan pitust tarinaa
E A
mut yhtäkkii itiksest jotain jengii kyytiin otettiin
A
ne istu ihan normaalisti paikoilleen
D
kunnes kuski kysy niiltä mihin kohteeseen
E A
ne ois menossa ja tyypit vastas että vuosaareen
[Verse 9]
A
se pienen hetken kelas mut ei sittenkään
D
jaksanu alkaa niitä vuokkiin heittämään
E A
ja jätti ne siihen kehä ykkösen risteykseen
A
ja kehää pitkin lähti mun kaa meltsiin menee
D
kunnes joku dösä käänty jostain suoraan eteen
E A
ukko säpsähti ja pyys mua numerot nollaamaan
[Verse 10]
A
siit ylhäältä ja samal valot sammuttaa
D
ettei numeroista pysty tunnistaa
E A
tein niinku pyydettiin eikä aikaakaan
A
Kun mellunmäkeen saavuttiin
D
Kuski meinas heittää mut suoraan kotiin
E A
Se vois naapurin mummoissa huomiota herättää
A
mä sanoin mut kiitti hyvin riittää pysäkki toi
D
paras dösämatka ikinä mut vähä aprikoin
E A
että isänpäivä aamiainen saatto olla vähän turhan rapee mut
sittemmin sattunu huomaamaan että sellast se tällee faijana vaan välil on
Neljä viikkoo aikaa
E
Mä kruisaan pitkin itäväylää
Kohti keskustaa,
Meinaan pysyvästi jättää
itä helsingin mun taa
A
Mul on neljä viikkoo aikaa
E
kesäloman tälle pyhitän
B
Mullon Neljä viikkoo aikaa
A E
Muuttaa suunta elämän
Tiedän jos en lähtisi, lauantaimakkaraa,
Jäisin ikuisuuksiks myymään
Sinne lihatiskin taa
Ostarille karun kontulan,
Missä kurjuus kukoistaa
Mul on neljä viikkoo aikaa
nää pelikortit uusiks sekoittaa
Kesäloma alkoi tänään ja nyt tätä kruisaajaa
Hellii sopivasti aurinko kuin kunnon fränkkii konsanaan
Laitoin kauluspaidan päälle
Ja pian uuden alun saan
Kun tän itäväylän loppuun
Tää Auton romu jaksais vaan
***
On neljä kilsaa kantakaupunkiin
mul enää vaan
Ja jos mua hiukan onnistaa
niin uuden ystävän saan
Ei oo laukus leipää piimää, ei mul oo laukkuu ollenkaan
Kävi miten kävi en tuu enää itään takas palaamaan
****
Mä kruisaan pitkin itäväylää
Kohti keskustaa, Meinaan pysyvästi
jättää itä helsingin mun taa
Mul on neljä viikkoo aikaa
Kesäloman tälle pyhitän
Mullon Neljä viikkoo aikaa
Muuttaa suunta elämän
***
Kuuntelin Cortez the Killerii
Am F Am
Nuoruusajaltani muistan jotain mut en kovin paljookaan
Am F Am
Mun korvalappustereot vei mut ihan toiseen maailmaan
Am F Am
Kun monen mielessä oli uusi romanttinen tuttavuus
Am F Am
mun nappikuulokkeissa mielenkiinnon vei ambulance blues
C F C
Kun teiniaika riivas ja huolii oli iso pino
C F C
Mun korvissa soi ainoastaan saddle up the palomino
G F Am
Kun jotkut lähti korkeesaareen kattoo jotain hillerii
G F Am
mä kuuntelin kotona cortez the killerii
G F Am
Kun jotkut lähti korkeesaareen kattoo jotain hillerii
G F Am
mä kuuntelin kotona cortez the killerii
***
Myöhemmin kun skarpein jengi ekat opiskelupaikat sai
mun hakemus tais myöhästyy mut hei rock n roll can never die
viikonloppuna kun lähettiin taas johki kotibileisiin
jengi pudisteli päätä kun mä kaivoin reactorin vinyylin esiin
Kun nykyhetki vaivas ja todellisuus oli vino
Mun mieles oli ainoastaan saddle up the palomino
Kun jotkut lähti yökerhoon testaa jotain pillerii
mä kuuntelin kotona cortez the killerii
Kun jotkut lähti yökerhoon testaa jotain pillerii
mä kuuntelin kotona cortez the killerii
***
nyt mä olen himassani aikuisena mul on vastuuta ja huolia
muksut pyörii jaloissa ja välil täs saa tosissansa ettii hyvii puolia
vaimo sano jotain äsken mikä taisi liittyy jotenkin sen työhön kait
mä mietin cmon baby lets go downtown, tonights the night
nyt ruuhkavuodet painaa ja laskuja on iso pino
mut Mun mieles on ainoastaan saddle up the palomino
Nyt lapset lähti korkeesaareen kattoo sitä samaa hillerii
ja mä kuuntelen kotona cortez the killerii
Nyt lapset lähti korkeesaareen kattoo sitä samaa hillerii
ja mä kuuntelen kotona cortez the killerii
aaaaa cortez the killerii
aaaaa cortez the killerii
Korjaussarja
Tänä aamuna ei käynnistynyt
Minun moottorini ei ei ei
Kun kone käyntiin potkaistiin
Se yskäs ja sit sammu samoin tein
Taas tuo sama vika toistuu
En saa tätä millään kuntoon yksiksein
******
Korjausmies sen kertoi
Kun tilanteen pääs katsomaan
Et vielä pitäis riittää
Täs konees kilsoi konsanaan
Mut kaikki koneet kapinoi
Jos niit paskoil litkuil ajetaan
*****
Totta turis tohtori
Taas kerran löydän eestä sen
Minkä jätin taakse eilen.
Pöytään baarin halvan tunkkaisen
Taas kaksin käsin kiskoin, monta kertaa
Ostin juoman viimeisen
*****
Korjaussarjan kompaktin
Kaivoi korjauskundi kupeestaan
Kone käyntiin karjahti
Kaunis kehräys kuuluu täällä taas
kylmäkäynnistystä, kenties kone kuluu
Mut ketä kiinnostaa
******
Tänä aamuna ei käynnistynyt
Minun moottorini ei ei ei
Kun kone käyntiin potkaistiin
Se yskäs ja sit sammu samoin tein
Taas tuo sama vika toistuu
En saa tätä millään kuntoon yksiksein