Pullomummo – Sanoituksia

Olen koonnut tälle sivulle Pullomummo -levyn sanoituksia ja sointujakin. Eivät täysin vastaa välttämättä levyn versiota mutta ainakin sinnepäin. Tutustu tarkemmin levyyn tästä: Pullomummo

Pullomummo

 G

Pullomummo

 C                   G

missä meet nykyään

G     

tai tiedänhän mä

C

siellä missä ennenkin

D

törmäätäänkö vielä jossain

C

se riippuu varmaan siitä

                                                            G

että palaanko koskaan öisille kaduille

**

hyvää yötä pullomummo

hyvää yötä ja öisiä matkoja

hyvää yötä pullomummo

ne oli hyviä aikoja

 G

Pullomummo

 C                              G

tunnistaisin sun kävelysi

G     

matkojen päästä

C

vasemmalle kallellaan

D

me törmättiin siellä tällä

C

mut kiitokset siitä ettet tainnut

                                                        G

kertoo kaikkea mun mutsille

Isänpäivä

[Verse 1]

A

Mun on pitkään pitänyt jo kertoo tää

D

ois kiva et tää tarina jäis elämään

E                                           A

Tää on juttu mikä ihan oikeesti mulle tapahtui

A

oon Itekki joutunu miettimään

D 

Et sattuks tää tosiaan sittenkään

E                                         A

Mut en ois tätä mitenkään pystyny keksimään

[Verse 2]

A

Yks marraskuun ilta ku aikanaan 

D

Tulin leffasta myöhään yhen mimmin kaa

E                                     A

Lähettiin omiin koteihimme nukkumaan

A

Se oli aikaa ku himas vielä asuttiin

D

Ja muutenkin hommii vasta opeteltiin

           E                                A

Toikin juttu ihan huolella lopulta mokattiin

[Verse 3]

A

No enivai takas tähän tarinaan

D

suuntas meikäpoika yödösää oottamaan

E                                     A

siin kaks dösää oli mut ekaan kaikki jonottaa

A

mä marssin suoraan sihee taaempaan

D

kysyn kuskilta pääsenkö matkaamaan

E                                        A

joo joo ineen vaan en oo kännissä ollenkaan

[Verse 4]

A

moni ois feidannu kyydin sen 

D

mut tottakai ryntään samantien

E                                    A

tyhjään bussiin taakse istumaan

A

pian ovet kiinni sihahtaa

D

kuski huutaa tuu tänne eteen jubaamaan

E                                       A

no mä meen ja mietin et onks ihan ok kuitenkaan

[Verse 5]

A

lähettiin liikkeelle hitaasti se kuski

D

sano et venataan pieni hetki 

E                                         A

et toi eka dösä lähipysäkeiltä ottaa porukkaa

A

ni meille lopult tyhjä dösä jää ja itäväylää

D

päästään suoraan tykittää

E                              A

voin heittää sut himaan missä päin sä asutkaan??

No meltsis, mä asun meltsis

 tietenkin mä asun meltsis, come on

[Verse 6]

A

ja kun itäväylä aukes mä muistan sen

D

se kuski tarjos röökii ja vaik polttanut en

E                                     A

se oli paikka missä sitä oli turha alkaa kieltämään

A

se otti myös huikkaa matistaan 

D

kertoessa että vaik vika päivä duunissaan

E                                                   A

vittuillakseen pomo pisti yövuoroon ajamaan

[Verse 7]

A

ja aseman baarissa vuoroaan

D

joutu kiukkunen dösäkuski venaamaan 

E                                       A

vaik ois halunnu perheensä luokse himaan vaan

A

tää jäi mun mieleen varsin hyvin siks kai

D

koska isänpäivä oli huomen  sunnuntai

E                                          A

ja se dösäukko intoutu lapsistaankin juttelemaan

[Verse 8]

A

en millään nyt kaikkee tähän ahdettuu saa

D

ettei tulis mitään sadan kilsan pitust tarinaa

E                                         A

mut yhtäkkii itiksest jotain jengii kyytiin otettiin

A

ne istu ihan normaalisti paikoilleen

D

kunnes kuski kysy niiltä mihin kohteeseen

E                                         A

ne ois menossa ja tyypit vastas että vuosaareen

[Verse 9]

A

se pienen hetken kelas mut ei sittenkään

D

jaksanu alkaa niitä vuokkiin heittämään

E                                               A

ja jätti ne siihen kehä ykkösen risteykseen

A

ja kehää pitkin lähti mun kaa meltsiin menee

D

kunnes joku dösä käänty jostain suoraan eteen

E                                            A

ukko säpsähti ja pyys mua numerot nollaamaan

[Verse 10]

A

siit ylhäältä ja samal valot sammuttaa

D

ettei numeroista pysty tunnistaa

E                                         A

tein niinku pyydettiin eikä aikaakaan

A

Kun mellunmäkeen saavuttiin

D

Kuski meinas heittää mut suoraan kotiin

E                                                         A

Se vois naapurin mummoissa huomiota herättää

A

mä sanoin mut  kiitti hyvin riittää pysäkki toi

D

paras dösämatka ikinä mut vähä aprikoin

          E                                                   A

että isänpäivä aamiainen saatto olla vähän turhan rapee mut 

sittemmin sattunu huomaamaan että sellast se tällee faijana vaan välil on 

Neljä viikkoo aikaa

E

Mä kruisaan pitkin itäväylää

Kohti keskustaa, 

Meinaan pysyvästi jättää

 itä helsingin mun taa

            A

Mul on neljä viikkoo aikaa

                                  E

kesäloman tälle pyhitän

            B

Mullon Neljä viikkoo aikaa

 A                         E

Muuttaa suunta elämän

Tiedän jos en lähtisi, lauantaimakkaraa,

Jäisin ikuisuuksiks myymään

Sinne lihatiskin taa

Ostarille karun kontulan,

Missä kurjuus kukoistaa

Mul on neljä viikkoo aikaa

nää pelikortit uusiks sekoittaa

Kesäloma alkoi tänään ja nyt tätä kruisaajaa

Hellii sopivasti aurinko kuin kunnon fränkkii konsanaan

Laitoin kauluspaidan päälle  

Ja pian uuden alun saan 

Kun tän itäväylän loppuun

Tää Auton romu jaksais vaan

***

On neljä kilsaa kantakaupunkiin 

mul enää vaan

Ja jos mua hiukan onnistaa 

niin uuden ystävän saan

Ei oo laukus leipää piimää, ei mul oo laukkuu ollenkaan

Kävi miten kävi en tuu enää itään takas palaamaan

****

Mä kruisaan pitkin itäväylää 

Kohti keskustaa, Meinaan pysyvästi 

jättää itä helsingin mun taa

Mul on neljä viikkoo aikaa

Kesäloman tälle pyhitän

Mullon Neljä viikkoo aikaa

Muuttaa suunta elämän

***

Kuuntelin Cortez the Killerii

Am                                                                            F              Am

Nuoruusajaltani muistan jotain mut en kovin paljookaan

Am                                                                            F              Am

Mun korvalappustereot vei mut ihan toiseen maailmaan

Am                                                                            F              Am

Kun monen mielessä oli uusi romanttinen tuttavuus

Am                                                                            F              Am

mun nappikuulokkeissa mielenkiinnon vei ambulance blues

       C                                 F                C

Kun teiniaika riivas ja huolii oli iso pino

       C                                 F                C     

Mun korvissa soi ainoastaan saddle up the palomino 

       G                       F                                      Am

Kun jotkut lähti korkeesaareen kattoo jotain hillerii

       G                       F                                      Am

mä kuuntelin kotona cortez the killerii

       G                       F                                      Am

Kun jotkut lähti korkeesaareen kattoo jotain hillerii

       G                       F                                      Am

mä kuuntelin kotona cortez the killerii

***

Myöhemmin kun skarpein jengi ekat opiskelupaikat sai

mun hakemus tais myöhästyy mut hei rock n roll can never die

viikonloppuna kun lähettiin taas johki kotibileisiin

jengi pudisteli päätä kun mä kaivoin reactorin vinyylin esiin

Kun nykyhetki vaivas ja todellisuus oli vino

Mun mieles oli ainoastaan saddle up the palomino

Kun jotkut lähti yökerhoon testaa jotain pillerii

mä kuuntelin kotona cortez the killerii

Kun jotkut lähti yökerhoon testaa jotain pillerii

mä kuuntelin kotona cortez the killerii

***

nyt mä olen himassani aikuisena mul on vastuuta ja huolia

muksut pyörii jaloissa ja välil täs saa tosissansa ettii hyvii puolia

vaimo sano jotain äsken mikä taisi liittyy jotenkin sen työhön kait

mä mietin cmon baby lets go downtown, tonights the night

nyt ruuhkavuodet painaa ja laskuja on iso pino

mut Mun mieles on ainoastaan saddle up the palomino

Nyt lapset lähti korkeesaareen kattoo sitä samaa hillerii

ja mä kuuntelen kotona cortez the killerii

Nyt lapset lähti korkeesaareen kattoo sitä samaa hillerii

ja mä kuuntelen kotona cortez the killerii

aaaaa cortez the killerii

aaaaa cortez the killerii

Korjaussarja

Tänä aamuna ei käynnistynyt

Minun moottorini ei ei ei

Kun kone käyntiin potkaistiin

Se yskäs ja  sit sammu samoin tein

Taas tuo sama vika toistuu

En saa tätä millään kuntoon yksiksein

******

Korjausmies sen kertoi

Kun tilanteen pääs katsomaan

Et vielä pitäis riittää

Täs konees kilsoi konsanaan

Mut kaikki koneet kapinoi

Jos niit paskoil litkuil ajetaan

***** 

Totta turis tohtori

Taas kerran löydän eestä sen

Minkä jätin taakse eilen.

Pöytään baarin halvan tunkkaisen

Taas kaksin käsin kiskoin, monta kertaa

Ostin juoman viimeisen

*****

Korjaussarjan kompaktin

Kaivoi korjauskundi kupeestaan

Kone käyntiin karjahti

Kaunis kehräys kuuluu täällä taas

kylmäkäynnistystä, kenties kone kuluu

Mut ketä kiinnostaa

******

Tänä aamuna ei käynnistynyt

Minun moottorini ei ei ei

Kun kone käyntiin potkaistiin

Se yskäs ja  sit sammu samoin tein

Taas tuo sama vika toistuu

En saa tätä millään kuntoon yksiksein